Nové byty v Praze od YIT
Projekty v Praze
Projekty v Kladně
Komerční prostory v Praze
POZNEJTE VERONIKU
Marketing Manager
V dnešním díle "Pod střechou YIT" jsme si povídali s Verčou, zkušenou marketingovou manažerkou, která nám odhalila, jaké to je dělat marketing v oblasti developmentu a jak se tento obor mění s dobou. Verča se s námi podělila nejen o své profesní zkušenosti, ale také o to, jak zvládá kombinovat práci s rolí maminky. Rozhovor nabízí upřímný pohled na marketing i osobní život člověka, který v tomto dynamickém oboru působí už řadu let.
1. Od začátku své kariéry se věnuješ marketingu v developmentu. Proč sis tento obor vybrala?
Popravdě to byla náhoda. Na začátku své kariéry jsem pracovala pro konkurenci, nejdříve na asistentských pozicích. Pak jsem začala studovat dálkově Vysokou školu Ekonomiky a managementu se zaměřením na marketing. V mezidobí se uvolnila dvě místa na marketingu, tak jsem se s vedením domluvila, že bych se ráda přesunula tam.
2. Jak se v průběhu vyvíjel přístup k propagaci projektů a k zákazníkovi?
Z mého pohledu v oboru developmentu a stavebnictví je ta propagace stále konstantní. Myslím si, že klienty stále nejvíce zajímá cena a lokalita, kde daný projekt bude postaven. Nicméně asi největší změna se udála v tom, kde toho klienta zaujmeme, protože s příchodem sociálních médií - a není jich málo - se klienti rozutekli. A tak se my, a myslím si, že i konkurence, snažíme najít nejzajímavější, možná i nejzábavnější způsob, jak klienty zaujmout právě na různých platformách a způsobem, který je relevantní pro tu danou platformu.
3. Kde hledáš inspiraci a jak se udržuješ v obraze o nejnovějších trendech?
Inspiraci hledám primárně na webu, sociálních sítích, billboardech při jízdě autem. V podstatě za řadu let, co v marketingu pracuji, tak člověk se stane řekla bych že postižený svým vlastním oborem a tu inspiraci hledá víceméně všude kolem sebe – ať už u konkurence, nebo u ostatních firem. Vždy se najde něco, čím se člověk může inspirovat.
4. Který projekt YIT byl nejjednodušší a který byl naopak nejtěžší prodat z pohledu marketingu?
Myslím si, že mnohem jednodušší je prodávat, propagovat projekt více-etapový. Vzhledem k tomu, že v mezičase se projekt stane vybavený, jsou tam různé komerční prostory, už je to víceméně zabydlený projekt. Lidi se tam chodí dívat, různě se seznamují, takže je mnohem jednodušší ho dostat do povědomí, protože vlastně už v tom povědomí mezi klienty je.
Nejtěžší byl asi projekt PARVI Cibulka. Jednak z toho důvodu, že spadl do období covidu, a samozřejmě kvůli tomu, že se jednalo o specifický projekt, byty nebyly standardní, ale byly to byty loftového typu. Klienti si velmi těžko v době výstavby dokázali představit, jak ten byt vypadá. Proto pro ně bylo jednodušší počkat si na dokončení projektu a vidět jednotlivé byty až v reálu.
5. V čem je podle tebe práce v oddělení marketingu specifická ve srovnání s jinými odděleními?
Pro spoustu lidí je, myslím si, obor marketing stále těžce uchopitelný. Spousta lidí si myslí, že je to čistě o subjektivním pocitu, názoru. Zapomínají na to, že i v tomto oboru se používají různé analytické nástroje. A tak za vámi chodí s tím, že by vám rádi poradili, jak to udělat lépe, že tento obrázek je lepší než jiný obrázek. Je to i o tom, že věci, které děláme jsou hodně vidět, a vzbuzují emoce, ať už negativní či pozitivní.
6. Máš doma malého chlapečka. Jak se ti daří kombinovat práci a výchovu a v čem ti tvůj model vyhovuje?
Je to primárně z toho důvodu, že marketing z mého pohledu lze dělat plnohodnotně z domova. Samozřejmě je to hodně o tom, že firma mi v tomhle ohledu vychází vstříc, takže kombinace práce z domova a návštěva kanceláře je pro mě ideální. Já i Kubík si od sebe vzájemně odpočineme, víc se na sebe těšíme. A samozřejmě musím říct, že mám skvělé kolegy, kteří mi hodně pomáhají. V neposlední řadě rodina je taky velmi nápomocná a bez ní bych to nezvládla.
7. Jak ráda trávíš volný čas a víkendy?
Jak ráda trávím volný čas? No, zeptám se tě, až se ti taky narodí miminko, jak ráda trávíš volný čas, protože si myslím, že s dítětem, minimálně v tomto věku, se úplně o volném čase nedá mluvit. A když už ho mám, tak si ráda čtu, ráda si jen tak lebedím a nic nedělám. Občas bych ráda začala sportovat, nicméně na to jsem ještě volný čas nenašla (smích).
8. Máš nějaké životní motto?
Pro mě je asi nejvíce vystihující motto "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody."
Pokud na Verču máte jakékoliv další dotazy, ráda vám je zodpoví. Video z rozhovoru najdete na našem instagramu.